تعمیرات یخچال فریزر

تعمیرات یخچال فریزر

تعمیرات یخچال فریزر

تعمیرات یخچال فریزر

تعمیرات یخچال فریزر

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعمیر یخچال سامسونگ یا هر برند دیگری فرقی ندارد. اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید کیفیت شرکت اجرا کننده این خدمات است. 

مشکلاتی که معمولا در رابطه با این دستگاه ها پیش می‌آید: 

استفاده روزانه و طولانی مدت از هر دستگاه و وسیله برقی می تواند آن را دچار مشکل کند. استفاده از این یخچالها در بین بیشتر مردم مخصوصا افراد جوان جامعه در سالهای تازه بسیار دیده شده است. تعمیر ساید سامسونگ درخواست‌های زیادی داشته که در این بخش به دلایل خرابی آن می پردازیم:

  • نشتی گاز ساید
  • اتصالی سیم‌ های یخچال‌ های ساید بای ساید 
  • کار نکردن ساید بای ساید
  • ضربه خوردن بدنه آن هنگام جا‌ به‌ جایی
  • پاره شدن درب ساید بای‌ ساید
  • کمپر سور کار نمی‌ کند
  • دستگاه برق زیادی مصرف می‌ کند
  • ممکن است یخساز کار نکند

اما در این میان شرکت هایی وجود دارند که نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ هستند. فیکسی یکی از این شرکتهاست که می تواند به شما کمک زیادی کند. 

در این نمایندگی، تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ شما در منزل انجام می شود، در نتیجه نیازی به ترابری دستگاه نمی باشد و سایر لازم نیست خرج های زیادی را برای جابه جایی دستگاه و دشواری ها مربوط به حمل و نقل دستگاه را متحمل شوید.
نمایندگی تعمیرات  برای درک شرایط هموطنان عزیزمان، تمام سعی خود را می کند الی خرج های تعمیرات یخچال سامسونگ شما را الی جای ممکن به دست کم برساند.
تکنسین های ما کوشش می کنند الی جای امکان قطعات خراب دستگاه را به جای تعویض، تعمیر کنند لغایت هزینه های پرداختی به حداقل شدنی برسد.
در صورتی که امکان تعمیر قطعات هستی نداشته باشد، از قطعات اصل و اورجینال یخچال سامسونگ استفاده می شود و قطعات حائز گارانتی 6 ماهه می باشند.
خدمات تعمیرات انجام شده توسط این نمایندگی دارای گارانتی 6 ماهه الی 1 ساله می باشد. یعنی اگر سرنوشت تعمیر شده توسط شرکت، خراب شود، کمپانی بدون گرفتن هزینه یخچال شما را دوباره تعمیر می کند.
این مجموعه دارای تعداد زیادی متخصص در حوزه تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می باشد، بنابراین تکنسین های ما در کوتاهترین زمان شدنی می توانند به محل مراجعه کنند و دستگاه شما را رسیدگی کنند و در صورت نیاز، تعمیرات لازم را اتمام دهند.
نمایندگی خدمات پس از فروش یخچال سامسونگ
تمامی کارشناسان و تعمیر کاران در مرکز خدمات پس از فروش یخچال سامسونگ حائز میانگین 10 سنه تجربه ی کار عملی و تجربی در زمینه ی تعمیرات گونه ها یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می باشند و از سستی ها و ایرادات این دستگاه ها آگاهی کامل دارند، فلذا در کوتاهترین زمان شدنی ایراد دستگاه شما را متوجه می شوند و به سرعت آن ایراد را رفع می کنند. در ضمن همگی تکنسین های این نمایندگی تعمیرات هر ساله دوره های تخصصی تعمیرات انواع یخچال سامسونگ را می گذرانند و از جدید ترین تغییرات در دستگاه های سامسونگ آگاهی کامل دارند و تعمیرات همگی مشکلات دستگاه را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهند.

شما عزیزان می توانید گونه ها خدمات بعد از فروش SAMSUNG را نمایندگی تعمیرات سامسونگ  اخذ کنید. بنابراین برای بهره مند شدن از این خدمات می توانید هم الان با شماره تلفن های موجود در این وب سایت تماس بگیرید و از خدمات تخصصی تعمیر یخچال این تعمیرگاه مجاز استفاده کنید. در ضمن می توانید سوالات خویش را درباره تعمیرات دستگاه باره نظرتان از کارشناسان ما بپرسید.

  • nilofar seify
  • ۰
  • ۰

نشت آب یخچال، یکی از مشکلات شایعی است که کم اتفاق نمی‌افتد. علت نشتی آب یخچال و رفع آن بسته به شرایط، متفاوت است. این بار سعی داریم با بررسی تک تک علت های به وجود آمدن این مسئله، راه حل هر کدام را بیان کنیم تا هر چه سریع‌تر از تجمع آب زیر یخچال یا داخل آن رها شوید. در نظر داشته باشید که علت آب دادن یخچال سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، اسنوا، امرسان، کنوود و دیگر برندها غالبا شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌کنیم و این مطلب تا حد زیادی می‌تواند شما را در رفع جمع شدن آب در یخچال یا زیر آن یاری کند.
نکته حائز اهمیتی که باید آن را در نظر داشته باشید، حساسیت برخی از دلایل نشتی آب یخچال است. به طوری که تعلل در تعمیر یا خطا در اجرای راه حل آن‌ها، می‌تواند منجر به ضرر های گزاف مالی و همچنین زمانی شود. موارد ساده و بی‌خطری را که باعث آب دادن یخچال شما شده‌اند، خودتان می‌توانید با دقت و اجرای مراحل این مطلب حل کنید؛ اما برطرف نمودن علل پیچیده نشتی آب از یخچال، بدون دانش، تجربه و تخصص در زمینه تعمیر یخچال فریزر، می‌تواند سبب آسیب به قطعات، ایجاد خطر و همچنین زیان های مالی شود. در این خص
وص می‌توانید با پر کردن فرم زیر سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت، نزدیک‌ترین متخصص کاراباما به محل مورد نظرتان فرستاده شود و مشکلتان را به بهترین نحو رفع نماید.

نکته: قبل از هرگونه تلاشی برای سرویس و تعمیر نشتی آب یخچال، یخچال فریزر را از برق بکشید. این کار از وارد شدن آسیب های جدی به یخچال و در مواردی از صدمه دیدن خودتان جلوگیری می‌کند.

اگر جهت برطرف کردن مشکل یخچال خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه کاراباما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

استان*

استان محل سکونت
تلفن همراه خود را وارد کنید*
تلفن همراه
متخصصان باتجربهمتخصصان باتجربهگارانتی خدماتگارانتی خدماتسرعت در ارائه خدماتسرعت در ارائه خدماتهزینه های منصفانههزینه های منصفانه
تعمیرکار یخچال سامسونگ
علت اول: لاستیک درب یخچال
یکی از دلایل جمع شدن آب زیر یخچال، مربوط به لاستیک درب یخچال است. هرگونه مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند مانع محکم بسته شدن درب، افزایش چگالش و در نتیجه نشتی آب یخچال شود. اگر به دلیل خراب یا پوسیده بودن درزگیرهای درب، هوای بیرون وارد یخچال شود، باعث ایجاد رطوبت بیش از حد در یخچال فریزر شده و به این ترتیب منجر می‌شود آب اضافی به داخل سینی تخلیه ریخته و از آنجا به بیرون از یخچال و بر روی زمین سرریز کند.

لاستیک درب یخچال
برای اینکه متوجه شوید این مسئله علت نشتی آب یخچال شماست یا خیر، موارد زیر را چک کنید:

1- لاستیک کاملا به درب یخچال متصل باشد. ممکن است فرسودگی باعث شود لاستیک به درب یخچال متصل نباشد.

راه حل: لاستیک را با آب داغ مالش دهید تا سفت‌شدگی آن برطرف شود. کمی وازلین نیز به درزبندی لاستیک‌ها کمک می‌کند. اگر با این کارها مشکل رفع نشد، لاستیک جدیدی تهیه و جایگزین لاستیک قدیمی کنید. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که پیچ و مهره‌هایی که درب را روی یخچال فریزر نگه می‌دارند محکم هستند. درزگیر درب یخچال قیمت چندانی ندارد و می‌توانید به صورت آنلاین هم آن را سفارش دهید. برای نصب لاستیک درب یخچال می‌توانید از سرویس‌کار یخچال کمک بگیرید.

2- یخچال تراز باشد زیرا کج بودن یخچال به جلو باعث درست بسته نشدن درب می‌شود.

راه حل: پایه‌های یخچال را برای تراز شدن تنظیم کنید.

علت دوم: مسدود شدن لوله تخلیه یخچال
جمع شدن آب داخل یخچال غالبا به دلیل مسدود شدن لوله تخلیه آب است. همه یخچال‌ فریزرهای بدون برفک، یک چرخه یخ‌زدایی دارند که یخ و برفکی که ممکن است روی سیم‌پیچ ‌های اواپراتور به وجود آیند را ذوب می‌کنند؛ آب ناشی از ذوب شدن این یخ‌ها به داخل یک ظرف یا سینی که در خارج از یخچال فریزر، معمولا زیر یخچال فریزر، نزدیک کمپرسور، قرار دارد هدایت می‌شود. گاهی اوقات ممکن است گرفتگی لوله تخلیه آب یخچال با ذرات غذا، یخ یا کیسه‌های پلاستیکی مسبب جمع شدن آب در یخچال شود.

سوراخ تخلیه آب یخچال
راه حل: غالبا سوراخ‌ تخلیه آب یخچال، پشت کشوهای داخلی دستگاه قرار دارد اما به طور کلی موقعیت لوله تخلیه آب یخچال، بسته به نوع و مدل یخچال فرق می‌کند؛ برای یافتن سوراخ تخلیه آب به دفترچه‌ راهنمای دستگاه مراجعه کنید. بیشتر مواقع، لوله تخلیه آب یخچال را می‌توانید با آب گرم باز کنید. اگر زباله یا چیزی در لوله گیر کرده از مخلوط آب و جوش شیرین (یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین و دو فنجان آب) برای از بین بردن گرفتگی لوله تخلیه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک سیم ضخیم برای این کار استفاده کنید. هنگامی که گرفتگی از بین رفت، همه چیز را دوباره سرجای خود نصب کنید. در بیشتر یخچال فریزرها، لوله تخلیه آب در پشت یخچال قرار دارد و برای دسترسی به آن باید بعضی قسمت‌های یخچال فریزر را باز کرد، واضح است که این فرایند زمان‌بر است و در صورتی که درست انجام نشود منجر به آسیب به یخچال فریزر می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم رفع این مورد را به تعمیرکار یخچال بسپارید.

علت سوم: پوشیده شدن اواپراتور (تبخیرکننده) از یخ یا برفک
اگر یخچال یا فریزرتان هنگام کار وزوز می‌کند و داخل آن سرد نمی‌شود، ممکن است یخ زیادی درون آن جمع شده باشد. علت معمول افزایش دما این است که اواپراتور با یخ پوشیده شده است و با فرآیند دیفراست (یخ‌زدایی) تمیز نمی‌شود؛ درنتیجه هوا قادر به عبور از فن و خنک کردن داخل یخچال نیست که باعث آب دادن یخچال می‌شود.

اواپراتور برفک زده
راه حل: برطرف کردن این مورد منوط به بررسی درست کار کردن کمپرسور، برداشتن پوشش اواپراتور و درصورت وجود یخ بر روی آن، حل مشکل فرایند یخ‌زدایی است. بنابراین حل این مسئله توسط تعمیرکار حرفه‌ای یخچال امکان‌پذیر است و رعایت نکردن جوانب ایمنی در این مورد، خطرات جانی به دنبال دارد.

علت چهارم: سینی تخلیه یخچال (آب دادن زیر یخچال)
یخچال‌ها دارای یک سینی تخلیه هستند که نزدیک به کمپرسور یا زیر یخچال قرار دارد تا آب حاصل از چرخه یخ‌زدایی در آن جمع شود. در حین این چرخه، یخچال آب را به داخل سینی تخلیه می‌ریزد سپس این آب با گرمای کمپرسور یخچال تبخیر می‌شود. گذر زمان و حرکت باعث شکستگی سینی شده درنتیجه زیر یخچال آب می‌دهد.

سینی تخلیه یخچال
راه حل: اگر سینی تخلیه یخچال، جابه‌جا شده است، آن را درست قرار دهید اما اگر دچار شکستگی شده نیاز به تعویض دارد و باید سینی جدیدی جایگزین آن شود.

علت پنجم: یخساز یا آبسردکن یخچال
اتصالات لوله های آب به یخساز یخچال می تواند شل شود، همچنین پیچ و مهره‌ها به مرور دچار فرسودگی و ترک‌خوردگی می‌شوند که این دو موضوع منجر به نشت آب در زیر یخچال و فریزر می‌شوند. شلنگ های پلاستیکی نیز می‌توانند ترک بخورند، سوراخ شوند یا تحت فشار دچار پیچ‌خوردگی شوند که در نهایت باعث نشت آب و جمع شدن آب در یخچال می‌شود. اگر نشت آب از قسمت زیر جلوی یخچال یا پشت آن است و مشکل از سینی تخلیه نبوده است، لوله آب منتهی به یخساز را که معمولا در قسمت بیرونی یخچال قرار دارد، از لحاظ وجود نشانه های رطوبت بررسی کنید. اگر مشکل از شلنگ یخساز یا آبسردکن باشد، آب از آن چکه می‌کند و به کف آشپزخانه جاری می‌شود.

مطالب پیشنهادی کاراباما:

طرز کار یخساز و نحوه راه اندازی و تنظیمات آن
خرابی و از کار افتادن یخساز یخچال و رفع آن
یخساز یخچال
راه حل: شلنگ یخساز باید تعویض شود، در مواردی ممکن است لازم باشد که اتصالات را هم عوض کنید. بعد از نصب شلنگ جدید، اتصالات را محکم کنید تا نشتی آب دوباره اتفاق نیفتد. در زمینه برداشتن شلنگ قدیمی، جایگزین کردن آن و اطمینان از انجام درست تمام موارد، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌کار یخچال کمک بگیرید.

علت ششم: جمع شدن آب زیر جامیوه ای
جمع شدن آب در کف یخچال یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین خرابی ‌های یخچال فریزرها می‌باشد. زمانی که آب زیر جا میوه ای یا کف یخچال جمع می‌شود، به احتمال زیاد یکی از قطعات سیستم دیفراست به مشکل برخورده است. از علت های اصلی ریختن آب کف یخچال، می‌توان خرابی سنسور دیفراست یخچال، خرابی المنت یا هیتر، خرابی ترموفیوز، یخ زدن مسیر خروجی آب و گرفتگی لوله آب یخچال را نام برد.

ریختن آب کف یخچال
راه حل: برای حل این مشکل، باید کاور یخچال باز شود و قطعات دیفراست که شامل سنسور، المنت، ترموفیوز، اواپراتور و ترمودیسک می‌باشد، تست و بررسی شود تا مشکل پیدا و برطرف گردد. بهتر است این کار توسط تکنسین یخچال فریزر انجام گیرد.

علت هفتم: شیر ورودی آب یخچال
ریختن آب از پشت یخچال فریزر اغلب نشان دهنده این است که شیر آب یا لوله آب نشتی دارد. برای رفع مشکل آب دادن پشت یخچال، یخچال فریزر را از برق بکشید و لوله آبی که از دیوار به یخچال می‌آید را بررسی کنید. همچنین لوله آبی را که از زیر یخچال فریزر عبور می‌کند و به پشت یخچال می‌رسد را نیز بررسی کنید. ممکن است پیچ باز و بسته کردن شیر آب هم چکه کند. تمام لوله های جریان آب را چک کنید و مطمئن شوید هیچ کدام سوراخ نشده باشند. همچنین مطمئن شوید که لوله آب از جایش در نرفته باشد.

شیر ورودی آب یخچال
راه حل: اگر متوجه شدید لوله ها سوراخ شده‌اند، آنها را عوض کنید تا نشتی آب از پشت یخچال حل شود.

علت هشتم: فیلتر آب یخچال
آب ریختن داخل یخچال به علت فیلتر آب در ساید بای ساید یا یخچال فیلتردار محتمل است. اگر موارد گفته شده را بررسی کردید و همچنان نشتی آب از یخچال را مشاهده می‌کنید، فیلتر و مونتاژ قسمت فیلتر آب را با دقت بررسی کنید؛ که معمولا در صورت وجود مشکل در خارج از فیلتر و در قسمت داخلی یخچال قابل مشاهده است. زمانی که فیلتر آب را دیر به دیر تعویض کنید، فیلترتان دچار رسوب گرفتگی می‌شود. رسوبات تشکیل شده در داخل فیلتر آب باعث ترک خوردن شلنگ می‌شود و در نتیجه یخچال آب می‌دهد.

فیلتر آب یخچال

راه حل: قبل از هر اقدامی، شلنگ آب را ببندید تا آسیبی به یخچال وارد نشود. حالا برای حل مشکل نشتی از فیلتر آب یخچال، باید فیلترتان را تعویض کنید. همچنین شلنگ متصل به فیلتر در صورت پوسیدگی، باید جایگزین شود.
 

  • nilofar seify
  • ۰
  • ۰

پوسیدگی درب یخچال چیست؟
شاید بتوان این ادّعا را مطرح کرد که یخچال پرکاربرد‌ترین و به نوعی گران‌ترین وسیله در آشپزخانه می‌باشد و پوسیدگی درب یخچال می‌تواند خبر بسیار ناخوشایندی محسوب شود زیرا این پدیده می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند و زیبایی یخچال خانگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه بدنه و درب تمامی یخچال‌ها از فلز ساخته می‌شود و آلیاژ‌های مختلف آهن همواره در خطر زنگ زدگی و پوسیدگی قرار دارند و این اتّفاق در رابطه با درب یخچال‌های خانگی به مرور زمان صورت می‌گیرد و زیبایی این وسیله‌ها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. زنگ زدگی درب یخچال نشانه‌ی نفوذ رطوبت به حد فاصل میان رنگ و بدنه‌ی یخچال می‌باشد و این رطوبت می‌تواند در اثر عوامل محیطی و یا بی احتیاطی مصرف کنندگان به قسمت‌های مختلف یخچال همچون بدنه و درب یخچال نفوذ کند و موجب پوسیده شدن این قسمت‌ها شود.

در یخچال نیز مانند بقیه اجزای یخچال، خراب یا دچار پوسیدگی می‌شود. حالا ایراناسرویس در این مقاله سعی دارد تا در یخچال و ساید را تعمیر کند.

چه مشکلاتی برای در یخچال به وجود می‌آید
مشکلاتی از جمله:

✅پوسیدگی درب
✅زرد شدن رنگ دستگاه
✅پاره شدن شلنگ داخل درب
✅و…
ممکن است پیش بیاید که در این صورت یخچال با تصمیم مشتری نیاز به تعمیر دارد

قبل از تعمیر پوسیدگی درب یخچال
قبل از تعمیر پوسیدگی درب یخچال
بعد از تعمیر پوسیدگی درب یخچال
بعد از تعمیر پوسیدگی درب یخچال
ایراناسرویس چه خدماتی را در زمینه تعمیرات درب انجام میدهد؟

ایراناسرویس خدماتی از جمله:

✅ تعمیر پوسیدگی درب
✅تعویض شلنگ داخل درب
✅تغییر رنگ یخچال و ساید
✅رفع فرورفتگی ها
✅ تعویض لاستیک دور درب

و خدماتی از این قبیل به شما ارائه دهد.

کدام قسمت از یخچال در معرض پوسیدگی قرار دارند؟
اگرچه تمامی قسمت‌های یخچال به صورت بالقوّه می‌توانند دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شوند ولی احتمال وقوع این پدیده در برخی از قسمت‌ها بیشتر است. پوسیدگی درب یخچال در قسمت‌های پایینی آن و یا قسمت آبچکان یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر از سایر قسمت‌ها دیده می‌شود و اگرچه پوسیدگی‌های قسمت‌های پایینی چندان در دیدرس قرار ندارند ولی پوسیده شدن درب یخچال در قسمت آبچکان می‌تواند ظاهر یخچال خانگی شما را بطور کلّی تغییر دهد و زیبایی آن‌ها را به میزان قابل توچّهی دچار کاهش نماید.

چه روش‌هایی برای جلوگیری از پوسیدگی درب یخچال وجود دارند؟
از قرار دادن یخچال در نزدیکی اجاق گاز پرهیز کنید:

اجاق گاز اصلی‌ترین منبع حرارت در آشپزخانه می‌باشد و قرار دادن یخچال در نزدیکی آن می‌تواند زمینه را برای پوسیدگی درب یخچال فراهم کند. حرارت به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاتالیزور‌های پوسیده شدن یخچال شناخته می‌شود و برخی از متخصصان ادّعا می‌کنند که این عامل با تغییر میزان نفوذ پذیری پوشش یخچال نسبت به آب می‌تواند باعث پوسیدگی سریع‌تر و بیشتر درب یخچال شود. بنابراین، همواره سعی کنید که یخچال خود را در فاصله‌ی مطمئنی نسبت به اجاق گاز قرار دهید تا از بروز این پدیده‌ی دردسرساز جلوگیری نمایید.

تعمیر یخچال در تهران
تعمیر یخچال در تهران
تعمیر پوسیدگی درب
زمانی که مواد تزریق شده داخل بدنه مرطوب میشود، به مرور زمان این رطوبت مواد رو پوسیده کرده تا جایی که بالاخره در دستگاه، پوسیدگی نمایان میشود.

تعویض شلنگ داخل درب
همون‌طور که گفتیم مواد داخل درب با خیس شدن و رطوبت پوسیده می‌شود. حال ممکن است دلیل این پوسیدگی، شکستن شلنگ داخل درب بوده باشد.

تغییر رنگ یخچال و ساید
گاهی ممکن است که بخواهید تنوعی در آشپزخانه خود ایجاد کنید. اگر قصد دارید لوازم خانگی خود، مانند یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و… را تغییر رنگ دهید؛ ایرانا سرویس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است

تعویض لاستیک دور درب
اگر لاستیک دور درب یخچال خراب باشد ممکن است هوای سرد داخل یخچال تغییر کند. گاهی هوای سرد داخل یخچال به محیط بیرون و گاهی هوای گرم محیط به داخل دستگاه رفت و آمد داشته باشد.

قبل از تعمیر پوسیدگی در یخچال
قبل از تعمیر پوسیدگی در یخچال
بعد از تعمیر پوسیدگی در یخچال
بعد از تعمیر پوسیدگی در یخچال
قسمت آبچکان یخچال ‌های ساید بای ساید را خشک نگه دارید:
بی احتیاطی و اهمال در هنگام استفاده از آبسردکن یخچال‌های ساید بای ساید می‌تواند هزینه‌ی سنگینی را به شما تحمیل کند و زیبایی و جذّابیت یخچال را از بین ببرد. قسمت‌های اطراف آبسردکن یخچال در مواجهه‌ی مستقیم  و دائمی با آب قرار دارند و خشک کردن این قسمت‌ها پس از هر بار استفاده امری ضروری محسوب می‌شود و با رعایت این نکته‌ی ساده می‌توان از پوسیدگی درب یخچال جلوگیری کرد.

  • nilofar seify
  • ۰
  • ۰

علت صدای یخچال، یکی از مشکلات عمومی که می‌تواند برای هر یخچال به وجود آید صدای زیاد آن است. بعد از گذشت چند سال از کار یک یخچال ممکن است صدای اضافه ای از آن شنیده شود ما در این مطلب علت صرای ترق و تروق، تق تق کردن و دیگر صداهای اضافه را توضیح می‌دهیم.


همه ما در خانه حداقل یک یخچال داریم که ممکن است از مدل‌های جدید با تکنولوژی‌های خاص و پیشرفته باشد و یا از نوع قدیمی و با یک سیستم ساده و معمولی ساخته شده باشد. یخچال را شاید باید تنها وسیله برقی خانه دانست که مرتبا در حال کار کردن است و زمستان و تابستان نمی‌شناسد.

و اگر صدای اضافه‌ای از یخچال به گوش برسد بسیار آزار دهنده می‌شود، ما تمامی علل صداهای غیرمعمول را شرح می‌دهیم.

علت صدای تق تق یا (قولنج شکستن) یخچال
سیستم نوفراست (برفک ضدایی)
یخچال‌های بدون برفک امروزی به سیستمی هوشمند مجهز هستند که باعث می‌شود هر از چند گاهی المنت به کار بیافتد و برفک را از بدنه اواپراتور یخچال فریزر پاک کند. این فرآیند به علت گرم شدن المنت در میان حجمی از برفک ممکن است کمی صدا ایجاد کند ولی چون همیشگی است و صدایی آزاردهنده هم محسوب نمی‌شود. اما وقتی صدا یخچال بیش از اندازه باشد و یا غیرطبیعی باشد قطعا دلیلی دارد که حتما باید از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.

لوله‌های داخلی یخچال
هنگام ساخت یخچال لوله‌های درون بدنه یخچال توسط تزریق یک فوم پوشانده می‌شود کیفیت بد لوله‌ها یا کیفیت بد فوم باعث می‌شود که لوله‌ها مقداری از فوم فاصله بگیرد و با گرم و سرد شدن و انقباظ و انبساط لوله‌ها صدایی مانند قولنج شکاندن از لوله‌های داخل فوم بگوش می‌رسد. که متاسفانه چون لوله‌ها داخل بدنه هستند در اکثر موارد نمی‌توان این مشکل  را برطرف کرد.

صدای گاز داخل یخچال
گاز (مبرد) داخل لوله‌ها و کمپرسور در حال گردش می‌باشد که بر اثر فرسودگی و یا جنس بد لوله‌ها، گاز ممکن است رسوبات و یا خوردگی‌هایی از موتور یا لوله‌ها را با خود به گردش در آورد و در یک مسیری این خوردگی‌ها مانع چرخش مناسب گاز شود. که این موضوع صدای بسیار عجیبی مانند زوزه کشیدن را تولید می‌کند. اگر این مشکل به درستی توسط یک تکنسین ماهر تعمیرات یخچال تشخیص داده شد معمولا با یک بار تخلیه گاز و شستن مدار گاز (لوله‌های گاز) و شارژ مجدد گاز مشکل رفع می‌شود.

صدای قُل قُل کردن روغن کمپرسور
گاهی اوقات بر اثر جابجایی اولیه و نصب یخچال و یا عوامل دیگر، روغن داخل کمپرسور وارد لوله‌های کندانسور و یا اواپراتور می‌شود و درون لوله‌ها یا ابتدای کمپرسور صدایی مانند قل قل کردن یا جوشیدن از یخچال به گوش می‌رسد در این موارد حتما توسط یک تکنسین بسیار ماهر تعمیرات یخچال گاز دستگاه خالی شود و و تمام سیستم و مدار گاز شستشو شود در صورت لزوم باید روغن کمپرسور نیز تعویض شود و مجدد شارژ گاز یخچال انجام شود.

صدا‌های اضافه و آزار دهنده یخچال
 

صدای موتور فن اواپراتور یخچال
بر اثر فرسودگی موتور فن این مشکل به وجود می‌آید. معمولا توصیه می‌شود که در مدت زمان‌های مشخص اقدام به بازدید و سرویس دوره‌ای یخچال شود و در این بازدید دوره‌ای حتما موتور فن روغن کاری شود. موتور خشک و فرسوده باعث می‌شود تا موتور فن روان کار نکند و با بدنه خود درگیر باشد. این موضوع ایجاد صدایی اضافه و آزار دهنده‌ای می‌کند.

پروانه‌های فن یخچال
وظیفه پروانه فن پرتاب هوای خنک به کابین یخچال است. اگر اواپراتور برفک زیادی بزند و این توده برفک به پروانه فن نزدیک شود ممکن است پروانه حین چرخش به این برفک برخورد کند و باعث صدای عجیب و ناهنجاری شود اواپراتور و فن یخچال را کامل بررسی کنید.

صدای موتور فن کندانسور
موتور فن کندانسور در یخچال‌های نسل جدید کاربرد دارد و وظیفه آن خنک کردن کندانسور است. به دلیل اینکه موتور فن در پشت و پایین یخچال معمولا جاسازی می‌شود احتمال دارد بر اثر ضربه و یا گرد و غبار با مشکل مواجه شود.

فن کندانسور دو وظیفه عمده دارد. اول ایجاد جریان هوا برای خنک کردن کندانسور و دوم عبور دادن هوای داغ کنداسور از مسیر تخلیه آب دیفراست به منظور بخار کردن این آب‌ها، اغلب زمانی که موتور فن کندانسور مشکل داشته باشد یخچال سر و صدا می‌کند ولی نشانه‌های دیگری هم دارد. از جمله اینکه یخچال مرتبآ خاموش و روشن می‌شود و یا آب در زیر یخچال و یا سینی آن وجود دارد و مهم تر اینکه دمای یخچال پایین می‌آید.

از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن و یا درست کار نکردن موتور فن کندانسور کثیف شدن آن است. برای این که مشکل حل شود باید تمامی مسیر موتور کندانسور و خود موتور تمیز و روغن کاری شوند. البته در صورتی که فرسوده باشد بهتر است تعویض شود.

صدای تق تق کمپرسور یخچال
اگر صدای تق تق از کمپرسور یخچال شنیده می‌شود و موتور یخچال روشن نمی شود این صدا می‌تواند از خرابی رله استارت باشد هنگامی که رله خراب است نمی تواند همزمان ۲ سیم پیچ کمپرسور را در مدار قرار دهد و این صدا بگوش می‌رسد.

اتصالات موتور یخچال شل شده
موتور یخچال بر روی بدنه و پایه‌ی یخچال سوار می‌شود و معمولا یک محافظ که آن را در مقابل هر گونه ضربه محافظت کند. کمپرسور بر روی لرزه گیرهایی لاستیکی سوار می‌شوند که لرزش‌های موتور را بگیرند و اجازه تولید صدا را ندهند. ولی در هر صورت موتور یخچال در هنگام کار کمی لرزش را دارد اما وقتی این اتصالات در جای خود محکم باشند نباید صدای اضافی از یخچال شنیده شود.

در صورت شل شدن پیچ‌ها و یا خراب شدن لرزه گیرها، صدای‌های اضافه از موتور شنیده می‌شود. اتصالات و لرزگیره‌ها را بررسی کنید در صورت خشک شدن لرزگیرهای لاستیکی آن‌ها را تعویض کنید.

این موارد که توضیح دادیم از عوامل اصلی صدای یخچال فریزر است ولی دلایل دیگری مانند نصب غیراصولی و تراز نبودن صحیح یخچال باعث صدا‌های اضافه یخچال می‌شوند. ما توصیه می‌کنیم برای رفع صدای یخچال اگر شما اطلاعات کامل فنی ندارید از مرکز تعمیرات یخچال کمک بگیرید تا در اسرع وقت با بهترین کیفیت و هزینه مناسب علت صدای یخچال را تشخیص و رفع عیب نمایند.

 

شما برای علت و رفع صدای یخچال دوو، ال جی، کنوود، ایندزیت، سامسونگ، بوش میتوانید از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال دوو ، نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی ، نمایندگی تعمیرات یخچال کنوود ، نمایندگی تعمیرات یخچال ایندزیت ، نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ ، نمایندگی تعمیرات یخچال بوش ، نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا ، نمایندگی یخچال امرسان ، نمایندگی یخچال هیمالیا با ما ارتباط برقرار نمایید.

استفاده از خدمات ما
اگر یخچال فریزر شما به هر دلیلی مشکل دارد و به سرویس دوره‌ای نیاز دارد، یا اینکه می‌خواهید رفع صدای آن توسط یک تکنسین متخصص انجام شود. می‌توانید با دفتر خدمات تعمیر و سرویس یخچال فریزر پشتیبان سرویس تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان با قیمت مناسب سفارش تعمیرات یخچال شما را انجام دهند.

توجه داشته باشد که رفع صدای اضافه نیاز به یک متخصص حرفه‌ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه‌ای این کار را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام می‌دهیم.

  • nilofar seify
  • ۰
  • ۰

یخچالتان از رنگ و رو افتاده و دلتان می‌خواهد یک یخچال سیلور مد روز داشته باشید؟ با اینکه ما در اسنوا یخچال‌های مد روز و جذابی برای فروش داریم اما از طرفی هم نگران اقتصاد خانواده هستیم. اگر در حال حاضر دخل و خرج خانه به شما اجازه‌ی خرید یک یخچال سیلور مد روز را نمی‌دهد در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور یخچالتان را با دستان خودتان رنگ بزنید. شاید تعجب کنید اما در ادامه راه و روش ساده‌ای را برای تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور به شما نشان می‌دهیم. اگر می‌پرسید رنگ سیلور چیست و یا می‌خواهید نحوه رنگ کردن یخچال در خانه را بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید و به یخچالتان بگویید که برای یک تحول اساسی آماده باشد!

چه زمانی رنگ کردن یخچال بهترین راه‌حل محسوب می‌شود؟
نه‌تنها یخچال بلکه هر وسیله‌ی دیگری بعد از چند سال کار کردن، زیبایی ظاهری‌اش را از دست می‌دهد اما در عین حال ممکن است عملکرد خوبی داشته باشد و عین ساعت کار کند، در این صورت یک رنگ‌آمیزی ساده می‌تواند به یخچالتان جان تازه‌ای بدهد!

گاهی هم ممکن است به خودتان بیایید و ببینید رنگ یخچالتان با وسایلی که به‌تازگی خریده‌اید هماهنگ نیست! مثلاً ممکن است ناهماهنگی رنگ سفید یخچالتان با هود و فر سیلورتان توی ذوق بزند! اندازه‌ی بزرگ یخچال اجازه نمی‌دهد این ناهماهنگی را نادیده بگیرید!

از خراش و لکه و ساییدگی هم که هیچ‌جوره نمی‌توان گذشت! مشکل اینجاست که به خاطر چند خراش و لکه هم نمی‌شود برای خرید یک یخچال نو هزینه کرد!

خب شکی نیست که در چنین موقعیت‌هایی بهترین مشکل‌گشا، رنگ‌آمیزی یخچال است! اما چگونه؟ در ادامه به این سوال پاسخ خوبی خواهیم داد.

اسپری رنگ در یخچال
برای تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور از چه رنگی استفاده کنیم؟
برای رنگ کردن یخچال نمی‌شود از هر رنگی استفاده کرد! بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در برابر صدمات مکانیکی مثل ضربه و یا خراشیدگی مقاوم باشد و از لحاظ ظاهری هم یخچال را زیباتر کند.

از آنجا که یخچال معمولاً در فضای گرم آشپزخانه قرار دارد و از خطر زنگ‌زدگی در امان است پس لزومی ندارد هزینه زیادی را صرف خرید رنگ‌های گران‌قیمت ضدزنگ یا ضدخوردگی صرف کنید. رنگ ضدحریق هم انتخاب هزینه‌بر و نامناسبی است.

راستش را بخواهید باید بگوییم بهترین رنگ برای تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور یک رنگ ضد آب است؛ رنگ‌هایی مثل:

رنگ روغنی
آکریلیک
اپوکسی
پلی‌اورتان
خوب است بدانید که رنگ اپوکسی و پلی‌اورتان در برابر فرسایش بسیار مقاوم‌اند.

رنگ آکریلیک به دلیل اینکه عاری از مواد سمی است و طیف رنگی گسترده‌ای دارد می‌تواند انتخاب جذابی باشد، هرچند بعد از خشک شدن کمی مات می‌شود.

برخلاف رنگ آکریلیک، رنگ روغنی بعد از خشک شدن همچنان براق می‌ماند اما علاوه‌بر اینکه حاوی مواد سمی است بوی زیادی هم دارد که ممکن است در هنگام رنگ‌آمیزی آزاردهنده باشد!

بیشتر بخوانید: جای مناسب یخچال در آشپزخانه، مسئله این است

تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور
رنگ سیلور چیست؟
رنگ سیلور یا نقره‌ای از آن رنگ‌هایی است که یخچال‌های امروزی را بسیار جذاب کرده! یخچال‌های سیلور با رنگ نقره‌ای و ظاهر مدرن و شیکشان طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

از آنجا که انتخاب رنگ یخچال یکی از چالش‌های مهم مشتریان لوازم خانگی است ما در مقاله‌ی «بهترین رنگ برای یخچال کدام است؟» انواع رنگ یخچال را به‌همراه مزایا و معایبشان بررسی کرده‌ایم. اگر بعد از خواندن این مقاله عاشق رنگ سیلور شده‌اید اما قصد خرید یخچال نو را ندارید، پس ادامه مقاله را از دست ندهید تا با نحوه رنگ کردن یخچال در خانه و مراحل تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور آشنا شوید.

آماده‌سازی سطح یخچال برای رنگ‌آمیزی

یخچال هم مثل هر وسیله‌ای در آشپزخانه در معرض لکه‌های چربی، دوده و گرد و غبار است، پس قبل از رنگ‌آمیزی لازم است که سطح آن را به ترتیبِ زیر برای رنگ‌آمیزی آماده کنید.

یخچال را از برق جدا کنید و قفسه‌ها و سینی‌های داخل یخچال را درآورید.
سطح بدنه را با اسفنج و شوینده کاملاً بشویید.
با استفاده از سمباده، رنگ سطح بدنه را بتراشید.
با یک پارچه نرم و مرطوب، خرده‌های رنگ قبلی را به‌‌طور کامل از سطح یخچال پاک کنید.
اگر قسمت‌هایی از بدنه دچار زنگ‌زدگی شده با استفاده از رنگ محافظ ضدزنگ، روی آن را بپوشانید.
حالا یخچالتان آماده است تا به یک اثر هنری تبدیل شود!

بیشتر بخوانید: چرا در یخچال درست بسته نمی‌شود؟

با اسپری رنگ در یخچال را تغییر دهیم یا با قلم‌مو و غلتک؟
 بعد از انتخاب نوع رنگ پای مسئله‌ی ابزار رنگ‌آمیزی و نحوه رنگ کردن یخچال در خانه به وسط می‌آید که تا حد زیادی هم به نوع رنگ انتخابی دارد. مثلاً برای رنگ روغنی فقط می‌توانید از قلم‌مو استفاده کنید، اگر هم رنگ آکریلیک را انتخاب کرده‌اید لازم است به فکر تهیه‌ی غلتک باشید!

روش دیگری هم که طرفدار زیادی دارد استفاده از اسپری رنگ است! اگر می‌خواهید با استفاده از اسپری رنگ در یخچال تان را تغییر دهید حواستان باشد که از فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری و با حرکت یکنواختِ دست به چپ و راست، رنگ را به سطح یخچال اسپری کنید.

اسپری را روی یک نقطه ثابت نگه ندارید، چون باعث شُره کردن رنگ و یا ضخیم شدن یک نقطه نسبت به قسمت‌های دیگر سطح شود. البته اگر چنین اتفاقی افتاد هیچ جای نگرانی نیست، با یک حلال رنگ مثل استون، قسمت موردنظر را پاک کنید و دوباره رنگ بزنید.

ناگفته نماند که اسپری رنگ در یخچال را بهتر است در فضای باز انجام دهید. همچنین رنگ‌آمیزی را دو تا سه بار و با فاصله‌ی حداقل نیم ساعت تکرار کنید.

برای انجام رنگ‌آمیزی با استفاده از غلتک یا قلم‌مو جهت حرکت دست باید از چپ به راست یا از بالا به پایین باشد. اگر بعد از دو لایه رنگ، هنوز هم لکه‌ها مشخص بود می‌توانید برای بار سوم هم رنگ‌آمیزی را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: وقتی یخچال گرمه فریزر سرد مشکل از کجاست؟

 حرف آخر اسنوا
ما در این مقاله سعی داشتیم نحوه رنگ کردن یخچال در خانه و مناسب‌ترین روش برای تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور را به شما نشان بدهیم. به‌علاوه انواع رنگ‌های مناسب را معرفی کردیم و ابزار مناسب هر کدام از روش‌ها را معرفی کردیم!

پس اگر یخچالتان خیلی مظلومانه و رنگ‌ورو رفته، گوشه‌ی آشپزخانه نشسته، وقتش رسیده که با یک رنگ‌آمیزی سریع و حرفه‌ای، آن را به یخچالی مدرن و جذاب تبدیل کنید! جذابیتی که بدون شک جلوه‌ی آشپزخانه‌تان را هم دو چندان می‌کند.

  • nilofar seify
  • ۰
  • ۰

نحوه ی اتصال گوشی به یخچال های هوشمند
همه ی شما می دانید که طی سال های اخیر تکنولوژی در بیشتر لوازم خانگی ها بسیار پیشرفت کرده است به این ترتیب بخشی از قیمت یخچال فریزر که شما پرداخت می کنید بابت این تکنولوژی است که بر روی اکثر لوازم خانگی ها قابلیت ها و فناوری هایی تعبیه شده است.این فناوری و قابلیت ها استفاده ی راحت تری از این لوازم را در پی دارد.Smart thinQ یکی از این قابلیت هاست که بیشتر لوازم خانگی ها به آن مجهز هستد.توسط فناوری Smart thinQ  می توانید که از راه دور و بدون هیچ محدودیت فاصله ای یخچال خودرا از طریق تلفن همراهتان کنترل کنید. اکنون قصد داریم در ای مقاله نحوه ی اتصال گوشی به یخچال های هوشمند که یکی از لوازم خانگی بزرگ هستند و همچنین  نحوه ی استفاده از فناوری Smart thinQ را به صورت کامل توضیح دهیم.

Smart thinQ چیست؟
 

بی شک یکی از سوالاتی که اولین بار با شنیدن Smart thinQ به ذهنتان می رسد.این است که Smart thinQ چیست؟کاربرد Smart thinQ چیست و کارایی آن چگونه است؟

یکی از فناوری های که شرکت ال جی برای کنترل لوازم خانگی خود از جمله یخچال های ال جی به کار برده است فناوری Smart thinQ است.کنترل وسایل و لوازم خانگی شما از هر مکانی بدون محدودیت فاصله تنها با اتصال لوازم خانگی به اینترنت از طریق Smart thinQ امکان پذیر می باشد. همچنینSmart thinQ علاوه بر کنترل وسایل توانایی عیب یابی هوشمند لوازم خانگی را نیز دارد.

کاربرد فناوری Smart thinQ در یخچال های هوشمند
امروزه یخچال های هوشمند به فناوری Smart thinQ مجهز شده اند. اگر شما یخچال تان به Wifi خانه متصل نمایید و همچنین تلفن همراهتان را نیز به اینترنت متصل کنید،در نتیجه مودم خانه رابط بین گوشی و یخچال شما خواهد بود. این فناوری با استفاده از اتصال به اینترنت، امکان تنظیم دما، ارورهای روی دستگاه، عیب یابی هوشمند و کنترل میزان مصرف انرژی را ممکن می‌سازد.

برای استفاده از این فناوریی می توانید در گوشی های اندرویدی از برنامه ی Play Store ودر گوشی های iso از برنامه ی  App  store استفاده نمایید.

عیب‌یابی هوشمند
در زمانی که شما هر مشکلی با لوازم خانگی خود دارید، قابلیت عیب‌یابی هوشمند به شما در برطرف کردن فوری و مفید مشکلات کمک می‌کند. لوازم خانگی شما با انتشار اطلاعات صوتی می‌تواند با مرکز تماس ال‌جی از طریق تلفن ارتباط برقرار کند یا از طریق وای-فای به برنامه کاربردی گوشی هوشمند شما پیام می‌فرستد تا تشخیص و راهکارهای فوری و آسان ارائه شود.

روش های ورود به برنامه ی Smart thinQ در گوشی
۱٫ LG Account Login: می توانید یک حساب کاربری ال جی بسازید و توسط آن وارد برنامه شوید.

۲٫ شما می توانید با حساب کاربری خود نیز وارد برنامه FaceBook و Gmail شوید.

آموزش ورود به برنامه ی Smart thinQ از طریق LG Account Login
۱٫ ابتدا کلید start را فشار دهید.
۲٫ سپس گزینه Create Account را لمس کنید.
۳٫ کلیه شرایط استفاده از خدمات را تایید کنید.
۴٫ اطلاعات ثبت نام کاربر را جهت ورود به سایت خدمات را وارد کنید،سپس بعد از اتمام دکمه Done را فشار دهید.
۵٫  یک ایمیل تاییدیه جهت ثبت نام به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
۶٫ ایمیل تاییدیه را در Inbox خود پیدا کنید و گزینه confirm  را فشار دهید.
۷٫ مجددا برنامه را اجرا کرده و به سیستم وارد شوید.

آموزش ورود به برنامه smart thinQ از طریق Gmail
۱٫ گزینه استفاده از اکانت گوگل و یا فیس بوک را انتخاب کنید.
۲٫ اگر از قبل روی گوشی اکانت داشته باشید می‌توانید از آن استفاده نمایید، درغیر این صورت Gmail و پسورد خود را وارد نمایید.
۳٫  تاریخ تولد خود را به میلادی وارد نمایید.
۴٫ کلیه شرایط استفاده از خدمات را تائید کنید.
۵٫ یک ایمیل تاییدیه جهت ثبت نام به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
۶٫ ایمیل تاییدیه را در Inbox خود پیدا کرده و گزینه Confirm را فشار دهید.
۷٫ مجددا برنامه را اجرا کرده و به سیستم وارد شوید.

  • nilofar seify